Világhír: Citromdíjra jelölték a BKK online jegyrendszerét egy nemzetközi versenyen
A legbénább céges reakciók között válogatták be a legemlékezetesebb öt esetbe.
A legbénább céges reakciók között válogatták be a legemlékezetesebb öt esetbe.
Ha minden igaz, végre megpróbálják megoldani, hogy ne szórakozhassanak csalók a budapesti jegyautomaták visszaadó nyílásainak eltömítésével. Az automaták javítása és további fejlesztése természetesen nem lesz olcsó.
Még augusztus elején, a BKK e-jegy-botrány közepette jelentek meg a nyomozók a multicég budai székházában – tudta meg a hvg.hu. Amikor erre rákérdeztünk az ORFK-nál, két hétig nem árulták el, vajon a hűtlen kezelés ügyében gyűjtöttek-e adatokat a helyszínen. Végül nagy nehezen megerősítették, hogy adott napon valóban a T-Systemsnél kutakodtak, csakhogy egy másik eljárás miatt.
Teljesen új platformon készíti el a botrányba fulladt budapesti elektronikus jegyrendszer továbbfejlesztett verzióját a T-Systems.
Vétség helyett végül bűntett miatt indult ellene eljárás.
Valaki egy paródiaoldalt hozott létre, melyen a BKK és a T-Systems közös alkotásának néhány jellegzetessége is tetten érhető. Szép és biztonságos. Akárcsak az eredeti.
Nem csillapodik a BKK-botrány, hétfő este 19 órára a Rumbach Sebestyén utcában felállított guruló színpadhoz hirdettek meg demonstrációt. A tüntetés szervezői meghívójukban azt írták: szeretnék megmutatni, hogy nem kérnek a jogi intézkedésnek álcázott megtorló akciókból.
Nagy biztonsági rések vannak a rendszerben, amit Péterfalvi Attila is vizsgál.
Érdekes különbség figyelhető meg a BKK e-jegyrendszerében kutakodó etikus hacker által közzétett képernyőkép és a Heti Válasz által hétvégén leközölt, teljes levélként emlegetett e-mail szövege között.
A levelet szerinte jó e-mail címre küldte és le is írta benne, hogy nem akarja felhasználni az így 50 forintért vett bérletet.
A BKK vezérigazgatója szerint a fiú rossz e-mailre küldte el az észrevételeit, és később is, mint ahogy a sajtónak, ezért nem lehet róla jóhiszeműséget feltételezni.
Ezúttal adatvédelmi problémák miatt büntették meg a társaságot, 10 millió forintra bírságolták őket - írja az Index.
Helyreállt a világ rendje, nem csak börtönbe nem kell vonulnia a T-Systems és a BKK által összehozott, meglehetősen gyengére sikerült e-jegyrendszert kijátszó fiatalnak, de még a “befektetését” is visszakapta.
A Facebookon szólalt meg a BKK T-Systems által fejlesztett online jegyrendszerét feltörő etikus hacker, miután kiderült: már nem kezelik gyanúsítottként.
A Magyar Idők úgy tudja, a BKK is tesztelte az online jegyrendszert, és elvileg a hibát is megtalálták.
A BKK T-Systems által készített e-jegyrendszere nem csak biztonsági szempontból vet fel kérdéseket. A korszerű dizájnt és a felhasználói élményt is nyugodtan számonkérhetjük a rendszertől. Egy tervező megmutatta, szerinte hogyan is kellene kinéznie a rendszernek.
A hosszú időn át tartó hallgatással, az összehangolt kommunikáció hiányával, a kétes retorikájú megszólalásokkal csak mélyítette a válságot a BKK és a T-Systems, véli az Index által megkérdezett vállalati kommunikációs szakértő.
Inkább tekinthető jóhiszeműnek a BKK online jegyrendszerében biztonsági rést felfedező fiatal, mint a „hackelésére” feljelentéssel reagáló fejlesztőcég. Pedig vannak szakmai és pr-szempontból is célravezetőbb eljárások.
Komolyabb terhelési tesztként a saját munkatársait kérte e-jegy és -bérlet vásárlására a T-Systems vezetése – derül ki a hvg.hu birtokába került céges e-mailből. Mindezt közvetlenül azelőtt, hogy élesben bevezették volna a kudarcot vallott rendszert, de azért Bubi-bérletet sorsoltak ki a házon belüli próbáért. IT-szakemberek szerint a körlevél pánikszerű kapkodásról árulkodik, de az is szokatlan, hogy maga a vezérigazgató figyelmeztetett a BKK-ra hivatkozva arra, nehogy kikotyogjanak valamit a fejlesztésről a házi tesztalanyok.
A BKK vezérigazgatója szerint késve kapták a levelet, a hacker bemutatott egy képet, amely ezt cáfolja. Az ellentmondást nem most oldják fel.